Városlista
2025. május 27, kedd - Hella

Hírek

2021. Október 28. 08:50, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul

A tejágazat alapvető ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak, ezért fontos a stabil működése

- mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a tárca, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum fogyasztásösztönző kampányáról szóló sajtótájékoztatón szerdán.
Megjegyezte: a minisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére.

A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami az ágazatban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető elsősorban - jegyezte meg.

A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a minisztérium a marketing cetrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztönző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a lehetőségükre álló eszközökkel.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kampány november 2-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és pr-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.

A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni - mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől - fűzte hozzá.

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.

Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering - hangsúlyozta a terméktanács szakembere. Utalt arra, hogy sokan nincsenek tisztában például azzal, hogy laktóz intolerancia esetén nem csak a növényi italok jöhetnek szóba, hanem a tejágazat speciális termékei is fogyaszthatók.

Az MTI kérdésére Harcz Zoltán elmondta, hogy a folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.

Címkék: fogyasztás, kampány, tej

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 27. 16:00, kedd | Belföld

Rekordot döntő nyári légi forgalomra készül a HungaroControl

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. az elmúlt hónapokban számos rövid és hosszú távú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedést hozott

2025. Május 27. 14:00, kedd | Belföld

Balatoni Katalin: célzott fejlesztést kap minden iskolába készülő gyermek

Szeptembertől minden iskolába készülő gyermek célzott, játékos fejlesztésben részesül az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében

2025. Május 27. 10:00, kedd | Belföld

Hankó Balázs: 11 klasszikus zenei szervezettel kötött megállapodást a kormány

Tizenegy nemzeti minősítésű klasszikus zenei szervezettel kötött megállapodást a kormány a következő öt évre - jelentette be a kultúráért és innovációért felelős miniszter hétfőn Gödöllőn.

2025. Május 27. 08:13, kedd | Belföld

ORSZÁGOS ÖSSZESÍTŐ

Az előző nap eseményei számokban.