Hírek
2014. Május 20. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Inkább plázázunk, mint vásárolunk

A látogatók négyötöde rendszeresen, legalább havonta egyszer, ötven százalékuk akár hetente is betér egy-egy bevásárlóközpontba - derül ki a GfK adataiból. A korábbi évekhez hasonlóan a bevásárlóközpont-látogatók egyharmada valóban csak látogató marad. Azok, akik bemennek üzletekbe is, átlagosan két boltba térnek be egy plázán belül, míg vásárolni átlagosan egy boltban szoktak a magyarok.
A GfK adatai szerint a plázák vendégei legnagyobb részt a nők és a 29 évnél fiatalabbak közül kerülnek ki, akik számára legfontosabb a kellemes környezet.
A vásárlások értékét vizsgálva inflációközeli emelkedést figyelt meg a GfK. Az alkalmankénti átlagos költés országosan 7300 forint fölé emelkedett és ez jellemzően a fővárosi, nagy alapterületű bevásárlóközpontoknak köszönhető, ahol az átlagköltés sok esetben meghaladja a 10 ezer forintot is.
A vásárlók 57 százaléka nő, ugyanakkor az összes plázalátogató fele 29 év alatti. A vásárlás, esetleg nézelődés célpontjául szolgáló bevásárlóközpont kiválasztásakor a legfontosabb általános szempont a lakóhelyhez való közelség, amelyet a széles boltválaszték, majd választék és a kellemes környezet követ. A széles boltválaszték és a vonzó környezet az ott-tartózkodást meghosszabbítja.
'Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között, ahol jól érzik magukat a vásárlók ott több időt is töltenek el. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár másfélórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával” – idézte a kutatási tapasztalatokat Dörnyei Otília , a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 29. 07:54, vasárnap | Életmód
NAV: szombattól már nem hozhatók be szabadon a műtárgyak, régiségek
2025. Június 28. 08:41, szombat | Életmód
Az agrárminiszter szerint jó minőségű a magyar dinnye
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami azt jelenti, hogy a dinnyetermesztők ki tudják elégíteni a hazai igényeket és exportálni is tudnak
2025. Június 27. 07:24, péntek | Életmód
Palkovics László: hamarosan elkészül Magyarország megújított MI-stratégiája
A Nemzetgazdasági Minisztériumtól (NGM) hamarosan a kormány elé kerülhet Magyarország megújított Mesterséges Intelligencia Stratégiája
2025. Június 27. 07:14, péntek | Életmód
Nagy István: a komló és sörárpa termesztésének komoly jövője van Magyarországon
A magyarországi komló- és sörárpa-termesztésnek komoly jövője van, ugyanis az országban működő sörgyárak képesek a jelenleginél jóval nagyabb mennyiséget is felvásárolni ezekből