Városlista
2019. július 22, hétfő - Magdolna

Hírek

2018. Július 19. 19:00, csütörtök | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Felfalja saját bolygóit egy csillag

Viszonylag közeli csillagot figyeltek meg az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) kutatói, akik az égitest változásaiból arra következtettek, hogy az felfalta egy vagy több kisebb bolygóját.

Csillagászok évtizedek óta kísérik figyelemmel a fiatal, tízmillió éves csillagot. Tavaly észrevették, hogy különös képet mutat. A Chandra röntgencsillagászati műhold 30-szoros vastartalom-emelkedést és a fény jelentős fakulását tapasztalta.

A Bika csillagkép RW Aur A jelű csillaga 450 fényévnyire van a Földtől.

Hans Moritz Günther, a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MTI) kutatója sosem látott még olyat, hogy egy csillagon ekkorát változott volna a vas mennyisége.

A tudós szerint ennek egyszerű magyarázata lehet: a csillag éppen bolygóját, vagy minibolygóit falja fel.

Két lehetséges magyarázatot vizsgált meg, a bolygófelfalást találta jobbnak. Számítógépes modellek alapján elképzelhető, de még senki sem látott ilyet - mutatott rá.

Az Astronomical Journal című szaklap aktuális számában megjelent tanulmánnyal kapcsolatban más tudósok kételyeket fogalmaztak meg.

„Lehet, hogy izgalmas felfedezés történt, ám a bizonyítása körülményes és nem döntő" - mondta Avi Loeb a Harvard Egyetemről.

A Carnegie Tudományos Intézet exobolygókkal foglalkozó tudósa, Alan Boss szerint a magyarázat spekulatív.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Július 22. 14:01, hétfő | Külföld

Légi úton szállítják a lazacokat ívóhelyükre egy kőomlás miatt elzárt kanadai folyón

Több ezer lazacot fognak helikopterekkel ívóhelyükre szállítani a kanadai Brit Columbia tartományban, mert földcsuszamlás elzárta útjukat a Fraser folyóban.

2019. Július 22. 07:20, hétfő | Külföld

Hőhullámtól szenved az Egyesült Államok keleti partvidéke

Hőhullámtól szenved az Egyesült Államok keleti partvidéke, több helyen a 40-43 Celsius fokot is meghaladja a hőmérséklet.

2019. Július 22. 07:16, hétfő | Külföld

Az első részeredmények megerősítik az új ukrán elnök pártjának nagy arányú győzelmét

A Volodimir Zelenszkij ukrán elnök mögött álló Nép Szolgája párt várhatóan nagy arányú győzelmét erősítik meg azok a hivatalos részeredmények,

2019. Július 22. 05:00, hétfő | Külföld

Ferenc pápa szerint rendkívüli álmot valósított meg az első Holdra-szállás

Rendkívüli álomnak nevezte az első Holdra-szállást Ferenc pápa az esemény 50. évfordulója alkalmából a Szent Péter-téren vasárnap elmondott beszédében.