Városlista
2019. május 21, kedd - Konstantin

Hírek

2018. Július 19. 19:00, csütörtök | Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Felfalja saját bolygóit egy csillag

Viszonylag közeli csillagot figyeltek meg az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) kutatói, akik az égitest változásaiból arra következtettek, hogy az felfalta egy vagy több kisebb bolygóját.

Csillagászok évtizedek óta kísérik figyelemmel a fiatal, tízmillió éves csillagot. Tavaly észrevették, hogy különös képet mutat. A Chandra röntgencsillagászati műhold 30-szoros vastartalom-emelkedést és a fény jelentős fakulását tapasztalta.

A Bika csillagkép RW Aur A jelű csillaga 450 fényévnyire van a Földtől.

Hans Moritz Günther, a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MTI) kutatója sosem látott még olyat, hogy egy csillagon ekkorát változott volna a vas mennyisége.

A tudós szerint ennek egyszerű magyarázata lehet: a csillag éppen bolygóját, vagy minibolygóit falja fel.

Két lehetséges magyarázatot vizsgált meg, a bolygófelfalást találta jobbnak. Számítógépes modellek alapján elképzelhető, de még senki sem látott ilyet - mutatott rá.

Az Astronomical Journal című szaklap aktuális számában megjelent tanulmánnyal kapcsolatban más tudósok kételyeket fogalmaztak meg.

„Lehet, hogy izgalmas felfedezés történt, ám a bizonyítása körülményes és nem döntő" - mondta Avi Loeb a Harvard Egyetemről.

A Carnegie Tudományos Intézet exobolygókkal foglalkozó tudósa, Alan Boss szerint a magyarázat spekulatív.

Ezek érdekelhetnek még

2019. Május 21. 05:00, kedd | Külföld

Az asztma okait célzó új kezelést fejlesztenek ausztrál kutatók

Az asztma okait célzó új kezelést fejlesztenek ausztrál kutatók. Az új módszer nem a tüneteket, hanem az azok mögött rejlő okokat kezeli.

2019. Május 20. 17:04, hétfő | Külföld

A Google fenntartja az alkalmazásletöltési szolgáltatást a Huawei készülékeknek

A Google továbbra is biztosítja alkalmazás-letöltési és biztonsági szolgáltatásait az Android operációs rendszeren futó Huawei okostelefon készülékek számára - közölte hétfőn Twitter üzenetben a Google.

2019. Május 20. 15:02, hétfő | Külföld

Új uniós jogszabály lépett életbe a dohánytermékek kereskedelmében

Új uniós nyomonkövetési rendszer lépett életbe hétfőn, amely az egyes árukon elhelyezett egyedi azonosító segítségével ismeri fel a nem törvényes úton előállított,

2019. Május 20. 12:03, hétfő | Külföld

Szlovákiában gyártja majd elektromos kisautóját a Volkswagen

Szlovákiában tervezi gyártan elektromos kisautó modelljeit a Volkswagen az Automotive News Europe hírportál német Handelsblatt lap jelentését idéző beszámolója szerint.